Málaga

Na lang wachten en aftellen was het dan ein-de-lijk zover. Woensdag 7 februari vertrokken we op trainingskamp naar het zonnige Málaga. Vantevoren nog even snel naar de kapper, maar in de ochtend moest er nog een training afgewerkt worden in Eindhoven. Daarna snel naar huis, alle spullen gepakt en weer terug naar Eindhoven Airport. Tegen de tijd dat we er allemaal waren (een groep van 24 zwemmers en 3 trainers) gingen we langzaam aan inchecken, daarna afscheid genomen van mama en door de douane heen. We hadden nog best lang de tijd voordat we gingen boarden dus dat werd gezellig kaarten met mijn vriendinnen. Rond 16.00 gingen we boarden en om 16.30 vertrokken we. Na een goed vlucht kwamen we rond 19.00 aan in Málaga, lang op de koffers hoefde we niet te wachten dus konden we snel de bus in en waren we rond 20.00 in ons hotel. Alle spullen naar de kamers gebracht, nog wat gegeten en snel ons bed in want de volgende ochtend stond de 1ste training al op het programma.

Mijn schema zag er als volgt uit: In totaal had ik 15 zwemtrainingen waarvan er 2 gecombineerd waren met krachttraining. Naast die 2x krachttraining heb ik ook nog 4x een losse krachttraining gedaan. Voor elke middagtraining die we hadden deden we een halfuurtje landtraining. Elke dag zwom ik dus 2x behalve zaterdag, dinsdag en vrijdag. Toen had iedereen een middagje vrij.

De 1ste training liep niet helemaal vlekkeloos. In sommige buitenlandse zwembaden zit meer chloor dan dat wij gewend zijn. Maar nu was er ook iets verkeerds gegaan met de hoeveelheid chloor die in het zwembad moest zitten, namelijk veel meer dan normaal. Hierdoor had iedereen last van zijn ademhaling en leken we wel een groep zeehonden door al het hoesten😉. Uiteindelijk hebben we hier allemaal zo ongeveer 5 trainingen last van gehad en daarna was het snel over. De eerste paar trainingen zijn verder gewoon goed verlopen en zo kwamen bij onze eerste middagje rust waarbij we op de fiets richting de stad gingen. Met heerlijk weer en 15 minuutjes fietsen waren we er zo! In de stad hebben we eerst wat rondgelopen, winkeltjes bezocht en daarna lekker met een drankje en hapje op het terras in het zonnetje gezeten. Ze zeggen altijd dat de tijd vliegt wanneer het gezellig is en dat was zeker zo. Dus het was weer tijd om terug te gaan naar het hotel. En eenmaal terug weer avond gegeten. Na het avondeten hadden we meestal nog redelijk veel tijd over dus speelden we af en toe een spelletje. Ook hadden we elke avond teammeeting en bespraken we de afgelopen en volgende dag. Dit was heel fijn, zo wist je wat er de volgende dag op het programma stond.

Na een hele leuke zondagmiddagtraining met allemaal sprintjes was het zo weer dinsdag. Met in de ochtend een speciale training op het programma. Een training waarbij een wedstrijd gingen nabootsen en dus verschillende races in wedstrijdbadpak gingen zwemmen. In totaal moest ik 3x zwemmen: 2x de 50 vrij en 1x de 50 vlinder. Met niet helemaal dezelfde race zoals ik hem in een wedstrijd zwem, zwom ik de 1ste keer op de 50 vrij een tijd van 26,9. Dit verbaasde me heel erg, want in mijn eerste langebaanwedstrijd in Luxemburg zwom ik 26,98. Dit betekent dus dat ik harder zwom dan een paar weken terug en dit in een training tijdens een zwaar trainingskamp. Daarna stond de 50 vrij nog een keer op het programma. Jammer genoeg was die iets langzamer, maar alsnog zwom ik een tijd van 27,1. Als laatste was de 50 vlinder. Mijn pr daarop is 29,2 en met een vermoeid lichaam zwom ik toch nog een mooie 30,0. Ik kan dus zeer tevreden terugkijken op deze training en dat geeft me goede moed voor de komende wedstrijden. Dus een middag rust was ook zeker verdiend.

Nadat we geluncht hadden gingen we weer op de fiets richting de stad. Lekker naar de boulevard geweest, op het strand gelegen en weer heerlijk op een terrasje wat gedronken. Op de terugweg nog een trui gekocht en zo was de tijd alweer voorbij. En zo gingen we de laatste 3 dagen alweer in. Met steeds lekkerder weer, buiten leuke spelvormen en renvormen gedaan en nog pittige trainingen afgewerkt was het alweer vrijdagochtend. Dé laatste training van het trainingskamp. Een training waarin iedereen in het eerste uur nog zijn of haar specialiteit deed, voor mij sprinten dus, en in het tweede uur de trainers mee gingen zwemmen en we verschillende estafettes deden. Helaas had mijn team verloren, maar dat mocht de pret niet drukken. Hierna weer snel terug naar het hotel, wat gegeten en alle spullen gepakt. Dit was snel gebeurd bij mij, dus had ik nog veel vrije tijd over voordat we naar de stad gingen. (Alle spullen moesten dus klaar staan, want nadat we terug zouden komen uit de stad hadden we nog maar een halfuurtje voordat we met de bus naar het vliegveld zouden gaan).  Dus even beneden gechilld en nog wat spelletjes gedaan. We moesten in de stad eten dus van tevoren hadden we ook al opgezocht waar we dat wilden doen. Het werd een hamburgertentje waar ik vorig jaar ook al had gegeten. Eenmaal in de stad aangekomen daar dus meteen naartoe gegaan en de trainers gingen gezellig met ons mee. Het was heel gezellig en wat hebben we daar heerlijk gegeten. Daarna ons eigen pad getrokken en zijn we nog door de stad heengelopen, wat souvenirtjes gekocht en nog een ijsje gegeten. Maar toen was het toch echt tijd om weer terug te gaan naar ons hotel….

Eenmaal weer terug alle spullen naar beneden gebracht en toen wachten op de bus. Toen de bus er was moesten we 10 minuutjes naar het vliegveld. En ook hier waren we op tijd op het vliegveld, dus moesten we nog even wachten voordat we konden inchecken. Na het inchecken zijn we met z’n alle door de douane heengegaan en mochten we doen wat we wilde op het vliegveld voordat we mochten boarden. Er zat een SuperDry winkel, dus daar nog even langs geweest. En ja je raad het al, een nieuw vest en shirt gekocht en ook nog een shirt meegenomen voor mama. Daarna nog wat gegeten en gedronken en toen konden we gaan boarden. Ik ging als een van de laatste het vliegtuig in en zat ook helemaal achteraan. Toen we eenmaal waren opgestegen met 18 graden vertelde ze dat we in Nederland aan zouden komen met -2 graden. Toen begonnen we allemaal een beetje te lachen dat het zoveel temperatuurverschil was. In het vliegtuig heb ik wat gekaart, muziek geluisterd, aan school gewerkt en een film gekeken. En zo waren we ook weer snel in Nederland. En eerder dan gepland. Eigenlijk zouden we landden om 23.00 uur maar uiteindelijk was het 22:30. Gelukkig mochten we ook achter uit het vliegtuig, en zo waren we snel weer binnen. En toen was het wachten op de koffers. Dit duurde iets langer dan in Spanje, maar heel lang hebben we niet hoeven wachten. Op naar de ontvangsthal waar papa stond te wachten. Iedereen gedag gezegd en zo konden we weer naar huis. En dat was het alweer… Ik wil verder iedereen bedanken die deze reis mede mogelijk heeft gemaakt! Een fantástische reis, waarin ik hard getraind heb, nieuwe dingen heb geleerd, heb genoten en wat me veel vertrouwen heeft gegeven.